Annons

Annons


Chiapudding med bärsmoothie & granola

God morgon 🙂
När jag startar min dag vill jag äta något lätt, gott & nyttigt. Mixen utav nyttig chiapudding blandat med hallon- & mangosmoothie toppad med krispig granola är en favvo. Tycker ni som jag, att man också faktiskt äter med ögonen? Då kanske detta kan vara något att testa? ♥

Annons

2 portioner  (1 natt + 10 min)

Ingredienser

Chiapudding
2 dl kokosmjölk, havremjölk eller mandelmjölk
1/2 krm vaniljpulver
3 msk chiafrö

Smoothie
1-2 st bananer
Frysta hallon, efter smak
Fryst mango, efter smak
Kokosmjölk, havremjölk eller mandelmjölk eller för tjockare konsistens kvarg

Tillbehör
Granola

Gör så här
Dag 1.
Blanda samman chiafrön med kokosmjölk, havremjölk eller mandelmjölk & vaniljpulver. (Jag har inte i någon söting, men vill man kan man ha i lite honung.) Låt stå med lock på i kylskåp över natten. Rör om efter halva dygnet så det får blanda till sig.

Dag 2
Smoothies
Rosa smoothie: Mixa banan + frysta hallon + lite kokosmjölk (el kvarg) till en tjockare smoothie.
Gul smoothie: Mixa banan, frysta mango + lite kokosmjölk (el kvarg) till en tjockare smoothie.

Montera din frukost
Ta fram två serveringsglas. Portionera i chiapudding varvat med den rosa och den gula smoothien.
Toppa med lite krispig granola ♥

En nyttig blandning av protein från chiafröna & c-vitamin, för en hållbar start på dagen 🙂

Älskar frukost!!

Ha en fin dag ♥ Kram C

LÄS OCKSÅ

(0)


Annons

Annons



Annons